Zoeken in deze blog

dinsdag 5 juni 2012

Droom van Italianen

Van die krantenberichten die ik wil onthouden. Antonio Garullo en Mario Ottocento maakten een wassen beeld van Silvio Berlusconi, opgebaard in een glazen kist (als een Etruskische koning, zou Andrea Vreede waarschijnlijk denken, zie hier; als Doornroosje, dacht ik), en plaatsten hem eind mei 2012 in het Palazzo Ferrajoli in Rome, onder de titel 'Il sogno degli italiani' (de droom van de Italianen).
Een rel. Het palazzo dacht 'moderne kunst' in huis te halen en voelde zich 'misleid en misbruikt'. Raar, want het beeld past in een lange reeks soortgelijke beelden en mag best moderne kunst worden genoemd. Ze zouden een 'goede vriend en klant' (Berlusconi!) hebben beledigd. Da's beslist ook waar, al kun je erover twisten of dit nu belediging of spot is, of dat iedere spot belediging is.
Zie hoe hij er bij ligt:


Niet duidelijk? Nog eens van boven:



De helft van de Italianen wordt hier waarschijnlijk vrolijk van (en deelt dat met mij). De andere helft niet.
Mijn associatie met Doornroosje (ofwel Sleeping Beauuty) vond ik nog niet terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten