Zoeken in deze blog

dinsdag 5 juni 2012

Leesgoed 2012-1

Ik liep in Nepal rond toen Leesgoed 2012-1 werd bezorgd. Dus ervoer ik een beetje wat, begreep ik, sommige Vlaamse abonnees ervoeren toen zij dit aan het thema van Jeugdboekenweek 2012 gewijde nummer na de Jeugdboekenweek ontvingen - of niet, maar wel een telefoontje of zij abonnee wensten te blijven.
Blijft er dan nog iets over?



Als je het nummer eenmaal ziet, zou ik zeggen: ja. Maar ik houd mijn hart vast als ik denk aan wat die Vlaamse abonnees (of niet-abonnees?) geantwoord kunnen hebben.
Een mooie bespreking van wat Toon Tellegen typeert, door oud-collega Elselien Dijkstra. Een intrigerende voorpublicatie uit Spinder van Simon van der Geest. Een interview door Annemie Leysen met Martha Heesen. Aandacht voor non-fictie: een interview door Wendy de Graaff met Ditte Merle ('zo'n meisje met kleine beestjes in potten' - zie de voorpublicatie uit Spinder!), een interview door Jantien Dhont met Martijn van der Linden ('hoe aaibaarder het dier, hoe minder interessant') met een prachtige paginagrote illustratie uit Alle vissen vonden olifant, en Annelies De Waele zocht titels bijeen van verhalen waarbij de verteller een dier is: bijvoorbeeld de Cheffie-verhalen van Kaat Vrancken.
Uiteraard, zoals in ieder nummer van Leesgoed: recensies en Boekidee, praktische suggesties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten