Zoeken in deze blog

donderdag 11 april 2013

'Hoi, ik ben Yoleo!'


Welkom in mijn wereld. Je kunt hier van alles beleven. Je kunt spelletjes spelen, berichten sturen naar je vriendjes en vriendinnetjes EN... je hebt je eigen kamer. 
Die kun je zelf inrichten. Kijk maar.... Je verdient punten door boeken te lezen op je computer of je tablet. En met die punten kun je NOG MEER spulletjes kopen!



Dit is jouw boekenkast. Hier komen al jouw boeken in te staan. Er zijn er een heleboel waar je uit kunt kiezen en je kunt ze allemaal eerst even bekijken. Dan weet je zeker dat je een goed boek kiest.
Zelf vind ik lezen HEEL leuk, maar soms lastig. Jij ook? 
Daarom lees ik de boeken op Yoleo-punt-nl. Daar worden de boeken voorgelezen.'

Enzovoort. Zie & luister Yoleo.


Een nieuw middel om kinderen die moeite met lezen hebben over de streep te trekken. Of het ook gaat werken? Sterk punt is in ieder geval dat je eerst een hoofdstukje kan proberen voor je een boek koopt. Kopen gaat via Ideal e.d., daarvoor moet je dus een (ouder met) een rekening voor hebben. De kans is wel groot dat eerst alle spelletjes worden gespeeld.
Wie weet bereikt ons over een jaar iets over de resultaten. Zoals op de derde afbeelding te lezen valt en zoals ook wordt gezegd (door 'Yoleo', Spaans voor 'Ik lees') hebben Sectorinstituut Openbare Bibliotheken en VSB-fonds een bijdrage geleverd, er zal dus wel geëvalueerd moeten worden. Producent is Dedicon.

Het idee om kinderen een beloning te geven voor gelezen boeken is niet nieuw, het al tientallen jaren oude en nog steeds functionerende Leesprogramma berust er ook op. Het werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten