Zoeken in deze blog

maandag 30 augustus 2010

Happy Street

Inspirerend stuk in de krant over een inspirend gebouw, de Nederlandse keet op de wereldtentoonstelling in Shanghai. Het heet Happy Street en bestaat uit een als een spiraal omhoog draaiende straat met allerlei bouwsels eraan: huisjes uit diverse stijlen, geplukt uit het Nederlands landschap. Ontworpen door John Körmeling.
In die huizen de meest uiteenlopende voorbeelden van Nederlandse producten en onderzoek.

John Körmeling lijkt me een bijzonder type, met ideeën waar je vrolijk van wordt.
Hier een van zijn site geplukte schets van Happy Street:Happystreet_oct08asmall
Lijkt me erg leuk. Maar een reis naar Sjanghai zit er niet in.
Hoewel.
Eerst maar eens naar IJsland, in juni.
Ik denk dat ik mijn blog ook maar inricht als een soort happy street. Niks opdelen, lekker alles bij elkaar. Met wat categorieën en pagina's, dat zijn dan de huisjes aan de straat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten