Zoeken in deze blog

donderdag 24 maart 2011

Afscheid

Woensdag 23 maart nam ik officieel afscheid van mijn werkgever NBD/Biblion, en dan met name van diegenen met wie ik als adjunct-uitgever bij Biblion Uitgeverij te maken heb gehad en van oud-collega's, met een receptie in Polman's Huis te Utrecht. Ondanks het fraaie lenteweer waren er behoorlijk veel genodigden komen opdagen, dank daarvoor.
Zoals op iedere receptie was er gelegenheid voor onderonsjes:




















Verder werd ik behoorlijk van positieve aandacht voorzien...





















... en natuurlijk toegesproken:










Tot slot trad de groep Springtide op...











... en uiteraard gingen de vertrekkende en komende hoofdredacteur van Leesgoed nog even samen op de foto, al waren deze en andere redactiewisselingen in feite al in december gevierd:


Ik blijf o.a. middels dit blog de jeugdliteratuur nog wel even volgen en kan het dan ook niet laten het nieuws door te geven dat ik tijdens de receptie hoorde: Biblion Uitgeverij zal als imprint en/of als 'business unit' van NBD/Biblion ophouden te bestaan. Evenwel gaat een groot deel van haar activiteiten door, ondergebracht bij diverse delen van het bedrijf. Zo verschijnt er binnenkort (in co-uitgave met Lannoo) een boek van Peter van den Hoven, met de prikkelende titel Jeugdliteratuur bestaat niet (doet sterk denken aan de titel Literatuur zonder leeftijd) en ook Leesgoed blijft doorgaan.
André Henderickx, uitgever bij Biblion Uitgeverij en een van degenen die mij toesprak, zie boven, gaat binnenkort met prepensioen (zíjn afscheid is op 28 april).  De 'heren Aap en Beer van Biblion Uitgeverij' (citeer uit zijn toespraak)
... houden ermee op.
(Ja, wie goed kijkt, ziet de twee prachtige boekenleggers van Wim Hofman.)







André en verder iedereen met wie ik de afgelopen dertig-en-nog-wat jaar mocht samenwerken: nogmaals dank, vaarwel en/of tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten