Zoeken in deze blog

donderdag 3 februari 2011

Vertel eens

Tijd om tussen mijn eigen berichten en (schaarse) recensies weer even te wijzen op de enthousiastelingenwebsite Vertel eens, waar wekelijks, zo niet dagelijks over kinderboeken wordt geschreven.
Op 1 februari mikte enthousiasteling Stefan Bosmans zelfs een stapelrecensie op de site: 'gelezen in de maand januari'. Men kan op de recensies reageren.

Nee, Vertel eens is niet de enige website waar gratis (kinder)boekrecensies te vinden zijn. We hebben bijvoorbeeld ook nog Leesfeest en Pluizer.
Bereid om iets te betalen? Dan vind je ook recensies op de websites van de periodieken Leesgoed en Leeswelp.
De website van Leesgoed ligt even stil omdat, zo hoorde ik van ad interim-hoofdredacteur Karin Kustermans, gewerkt wordt aan een nieuwe vormgeving, in de pas met de nieuwe vorm van het tijdschrift.

2 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Volkskrant en NRC hebben hun kinderboekenrecensies ook gratis op de website staan hoor! Waarmee ik helemeaal niets wil afdingen op de hierboven genoemde websites. Waar je ook nog Jaap Leest aan toe zou kunnen voegen trouwens.

    Pjotr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben wel blij met de titel 'enthousiasteling'. Als je al eens een mening over kinderboeken op het web plaatst word je zo gauw 'recensent' genoemd. En dat vind ik van mezelf toch helemaal niet. Maar 'enthousiasteling' zal ik koesteren.

    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen