Zoeken in deze blog

dinsdag 3 januari 2012

Paulus in Groningen

     

Tijdje geleden, op 18 oktober 2010, schreef ik over Paulus de Boskabouter: de muziek. Naar aanleiding daarvan wees iemand mij vandaag op de tentoonstelling die het Nederlands Stripmuseum in Groningen tot en met 9 april 2012 in huis heeft: 'De kunst van Jean Dulieu'. Ik heb hem zelf (nog) niet gezien, maar als bewonderaar van Dulieu besteed ik er graag aandacht aan. Het staat niet op de website van het museum, maar ik begreep dat onder meer Maarten de Meulder, van het onvolprezen Paulus Archief, aan de tentoonstelling heeft meegewerkt.
'Als auteur van Paulus de boskabouter maakte de kunstenaar duizenden pentekeningen en aquarellen van een bijzonder gehalte. Daarnaast creëerde hij een bijna even grote hoeveelheid vrij werk – reistekeningen, natuur, portretten en fantasieën – waarvan nauwelijks iets gepubliceerd is. De bijzondere tentoonstelling omvat honderden werken en is van 16 november 2011 tot en met 9 april 2012 te bezichtigen.' Aldus het museum. Goede reden om naar Groningen te gaan.


    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten