Zoeken in deze blog

vrijdag 26 januari 2018

Gedichtendag

De Poëzieweek ging op 25 januari 2018 van start met Gedichtendag. Poëzieliefhebbers uit heel Nederland en Vlaanderen passen gedichten toe in het leven van alledag. Voor collega’s of vrienden, on- en offline.



Over gedichtendag:
Met Gedichtendag gaat op de laatste donderdag van januari traditiegetrouw de Poëzieweek van start. Gedichtendag, sinds 2000 georganiseerd door Poetry International Rotterdam, is hét poëziefeest van Nederland en Vlaanderen.  Poëzieliefhebbers in Nederland en Vlaanderen organiseren die dag een grote diversiteit aan eigen poëzieactiviteiten en ook de media klinken die dag een stuk poëtischer.

Zie ook hier.

dichten doe ik overdag
tijdens de les in het lokaal
mijn schrift vol fantasie

dichten doe ik 's avonds laat
wanneer ik slapen moet
mijn kussen gevuld met woorden

- Fragment 'Dichten', Laïs Bentall, Doe Maar Dicht Maar 2016.

Binnenkort recensie van twee nummers Dichter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten