Zoeken in deze blog

maandag 10 juli 2023

Kinderliedjes?

Kinderliedjes zijn er doorgaans om te zingen.
Dus toen Op een grote paddenstoel, kinderliedjes van Mies van Hout verscheen, vroeg ik dat nieuwsgierig aan, evenals Daar buiten loopt een schaap.
Helaas... de muziek ontbrak. 
Dus als je niet weet hoe je dit moet zingen...

Ik zag twee beren broodjes smeren
O, het was een wonder.
Het was een wonder, boven wonder,
dat die beren smeren konden
Hi hi hi!
Ha ha ha!
Ik stond erbij en keek ernaar.

... dan wordt het lastig. Volgens de aan de auteur gewijde website 'zijn de liedjes uit dit boek te beluisteren op Spotify'. Een link ontbreekt, ook op de website van de uitgeverij. Zoeken op Spotify dan maar, uiteraard pas na inlog met een gratis account. Bij 'Op een grote paddenstoel' kreeg ik allerlei resultaten, maar niet dit boek. Juf Roos scoort hoog, met Jesse Goossens (Poesje mauw e.a.) als goede tweede.

Ja, zo kun je ze wel leren zingen. Maar ik vond het een beetje armoedige omweg.
Mies van Hout maakt fraaie, speelse illustraties - net als voor de boekjes bij Lemniscaat, die vergezeld gingen van een cd. Toch het betere werk. Want zoveel ouders die alle melodieën uit hun hoofd kennen zijn er vast niet meer.
 

 
Hout, Mies van. Op een grote paddenstoel, kinderliedjes. Gottmer, 2023. ISBN 978 90 257 7674 9.
 
PS. Voor Daar buiten loopt een schaap geldt m.m. hetzelfde. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten